Accelerated Mobile Pages (AMP) este un standard propus de Google care profită de aspectele tehnice open-source, îmbunătățirea vitezei de încărcare și navigarea optimizată a site-urilor web.
Cadrul de lucru AMP permite dezvoltatorilor să construiască pagini folosind trei elemente de bază: AMP HTML, AMP JavaScript și AMP Cache. HTML AMP este HTML care a fost extins cu proprietăți AMP personalizate. Majoritatea codului HTML utilizat pe o pagină AMP este HTML standard. Cu toate acestea, există unele etichete specifice AMP care permit îmbunătățiri ale performanței. AMP JavaScript este o bibliotecă JavaScript care permite redarea rapidă a paginilor HTML AMP. Memoria cache AMP este o rețea de livrare a conținutului (CDN: Content Delivery Network) specială pentru documentele AMP. Majoritatea paginilor AMP sunt difuzate prin Google AMP Cache, care stochează documente AMP valide și resursele acestora și le furnizează în rezultatele căutării pe dispozitive mobile,încarcare și navigare mai rapidă pe acestea.
Cum influențează AMP optimizarea pe motoarele de căutare:
- Principalul beneficiu al AMP este viteza. Dacă site-ul dvs. web se încarcă foarte lent pentru utilizatorii de pe o conexiune mobilă 3G, veți observa o îmbunătățire instantanee a timpilor de viteză de încărcare prin utilizarea AMP. Google a anunțat în iulie 2018 că „Speed Update” se lansează pentru toți utilizatorii pe dispozitive mobile. Această actualizare a algoritmului de clasare a însemnat că paginile web cu încărcare foarte lentă pot fi împiedicate în rezultatele căutării. Deși este doar un factor minor de clasare, viteza de încărcare a unei pagini poate avea alte implicații asupra performanței paginii. Studii recente efectuate de Google sugerează că, pe măsură ce viteza de încărcare a unei pagini crește de la 1 la 5 secunde, rata de respingere (bounce rate) crește cu 90%.
- Performanța serverului este, de asemenea, îmbunătățită prin utilizarea AMP. Dacă primiți mult trafic de pe dispozitivele mobile către site-ul dvs., paginile AMP pot reduce presiunea pe serverele dvs.
- Aveți acces la funcțiile de căutare “numai AMP” (AMP-only). Există locuri în rezultatele căutării Google care sunt rezervate numai paginilor AMP. Dacă sunteți un editor de știri, atunci când utilizați AMP pentru a vă difuza articolele, vă oferă acces la caruselul de știri care se află în partea de sus a rezultatelor căutării mobile Google.
- Pictograma „fulger” AMP din SERP – Search Engine Results Page (“rezultatele motorului de căutare”) indică faptul că o pagină este difuzată prin AMP. Se crede că acest lucru va crește rata de clic a paginilor, deoarece utilizatorii vor alege pagina AMP peste rezultatele HTML standard știind că va fi o experiență mai simplificată pe dispozitivul lor mobil.
În imaginea următoare sunt prezentate rezultatele analizei site-ului AMP www.instructorultau.ro folosind Google Lighthouse (un instrument automat open-source pentru măsurarea calității paginilor web.):
Vizualizați viteză de încărcare și beneficile AMP descrise mai sus pe pagina școlii de șoferi instructorulTau din Brașov – www.instructorultau.ro
În ziua de azi magazinele online pot fi relativ ușor construite și gestionate, dar cum vă asigurați că magazinul dumneavoastră este un mare succes?
Iată câteva sfaturi pentru antreprenorul online:
Dispozitivele mobile și tabletele au modificat foarte mult procesul de cumpărare și calea de achiziție. În aceste zile, puteți cumpăra orice de la o pizza până la o insulă fără a vă mai deplasa la o locație fizică. Datorită acestei simplităti, noi magazine online apăr în permanentă pentru a răspunde diferitelor segmente de clienți.
Crearea unui magazin online pare atât de usorară. Doar combinați un domeniu, o bună găzduire, un sistem de gestionare a conținutului și o temă. Confortul redus face că bariera de intrare în piață să fie foarte mică-nu trebuie să plătiti o chirie mare dacă nu aveți nevoie de un magazin fizic.
Dar, în realitate, este destul de greu să creezi un bun magazin online și este chiar mai greu să-l faci cu succes și ușor de utilizat. Mai jos sunt sfaturi utile pentru a vă ghida prin obstacole care pot apărea în calea devenirii unui proprietar de magazin online de succes.
Pagina principală
Pagina principală este fața/imaginea companiei. De aceea ar trebui să fie ușoară de citit și clar de înțeles. Clienții dvs. își prețuiesc timpul prețios, astfel că nu vor petrece câteva minute încercând să-și dea seamă ce vindeți sau ce servicii oferiți. Fiți concis și direct în transmiterea celor mai importante informații clienților dvs. Nu spuneți clientului când a fost înființată afacerea dvs. sau câți manageri de vanzări aveți, cu excepția informațiilor dedicate pentru pagina “Despre noi”. Desigur, există câteva excepții, dar vorbesc despre situații generale.
O pagină de pornire bună leagă de asemenea imaginea companiei cu categoriile de produse oferite pentru a ușura navigarea pe site și a face experiența utilizatorului simplă și fără probleme. Există, de asemenea, bannere cu oferte speciale și promoții.
Uneori trebuie să plasați date de contacte sau chiar o zonă de chat online pentru a răspunde rapid la toate intrebările clienților. Discuțiile live au cel mai mare nivel de satisfacție pentru orice canal de servicii pentru clienți, deci ar trebui să luați în considerare utilizarea acestora în magazinul dvs online.
Pagina/paginile categoriilor de produse
Gândiți-vă la magazinul dvs. online ca la un magazin offline pentru o clipă. Paginile categoriilor dvs. de produse sunt ca departamentele/raioanele din cadrul magazinului. Arătati clienților ce aveți pe “rafturi”: adăugați poze aferente produselor comercializate, adăugati opțiunea “adaugă în coș” și de asemenea, puteți adăuga mai multe informații utile (scurtă descriere, evaluare, etc.). Dacă alegeți ordonarea ierarhică a produselor în categorii și subcategorii nu uitați să respectați regulamentul Google în acest sens. Google va influența foarte mult deciziile pe care le veți luă în legătură cu magazinul dvs. online.
Unele magazine folosesc vizionări rapide (preview-uri) ale produselor care, de cele mai multe ori, functionează excelent în feedback-ul oferit de clienți, însă folosirea unui astfel de sistem reduce numărul de pagini vizionate pe sesiune, deoarece clientul nu are nevoie să deschidă fiecare produs într-o pagina separată.
Alegeți ce functionează cel mai bine pentru dvs. prin testarea unor abordări diferite. Totul depinde de gama de produse și de clienții cărora vă adresați.
Paginile dedicate produselor
Un client navighează prin site-ul dvs. pentru a “ateriza” pe o pagină de produs. Intenția lui este să găsească ceva interesant și, eventual, să facă o achiziție. Decizia finală depinde în mare măsură de calitatea și cantitatea de informații pe care le furnizați. Asta nu inseamnă că trebuie să scrieți o descriere de 1000 de cuvinte. Scopul dvs. este să afișați toate informațiile relevante cât mai repede posibil, organizate într-un mod ușor de utilizat.
Componente ale paginii de produs:
Sunt sigur că ați văzut cum oamenii aleg produsele în supermarketuri (și nu sunteți o excepție). Clienții studiază cu atenție produsul, culoarea, formă, ambalajul și incearcă să se îmbrace, să studieze materialul etc. Dar nu pot face acest lucru în magazinul online, așa că ar trebui să umpleți acest gol de informații pentru a oferi o experientă bună pentru utilizatori.
Utilizați imagini de inaltă calitate optinue de vizualizare detaliată și variațiuni de culoare dacă este cazul, acestea din urmă fiind relevante pentru produsele configurabile.
Puteți oferi o scurtă descriere generală a produsului, urmată apoi și de o descriere mai amplă cu detalii tehnice. Depinde de dvs. ce opțiuni de formatare și de afișare să utilizați, dar ar trebui să arate natural pe pagină. Mai mult, va trebui să lucrați cu grijă pentru a scrie și prezenta descrierea produselor. Descrierile trebuie să fie unice pentru că magazinul dumneavoastră online să nu fie penalizat în Google și în celelalte motoare de căutare pentru conținut duplicat.
Cele mai multe magazine online arată prețurile și acest lucru nu este de mirare, deoarece oamenii preferă să știe la ce să se aștepte, mai ales atunci când vine vorba de bani, nimănui nu îi place să-și asume riscuri nefondate.
Dacă un produs este redus, promovați această informație afișând și comparând prețul vechi de vânzare cu cel curent.
Să fim cinstiți, obiectivul dvs. principal nu este acela de a va lăuda prin design-ul, pozele sau informațiile de pe site. Scopul dvs. principal este de a vinde, deci faceți ca opțiunea de a cumpăra să fie foarte vizibilă și proeminentă. Acesta este apelul la “acțiune” la care trebuie îndemnat clientul.
În plus, puteți afișa opțiunile alternative “Adăugati pentru comparare” sau “Adăugati la lista de dorințe (wishlist)”.
Este minunat dacă un client cumpără un produs, dar ar fi putut cumpăra mai mult! Obiectivul dvs. este de a oferi mai multe produse care se potrivesc cu gustul clientului. Puteți afișa produse asociate și / sau “Clienții care au cumpărat acest element au cumpărat de asemenea”. Această tehnică poate crește o valoare medie a comenzii în magazinul dvs.
- Oferte speciale și promoții
Ok, să ne imaginăm că aveți deja un magazin online bine arganizat cu pagini, categorii și produse (aveți nu?). Acum, trebuie să atrageți clienți noi și să faceți clienții vechi să revină. Ar trebui să dezvoltați un plan de marketing și să lansați promoții.
Dacă lansați o nouă colecție sau o categorie specială în magazinul dvs., puteți să o faceți simplu și liniștit … sau să creați o promoție și să o faceți să fie tare! Este posibil să aveți nevoie de o pagină specială pentru aceasta, de exemplu, o pagină cu numărătoare inversă (este o soluție bună pentru a crea senzație de urgentă):
Designul și mesajul care se dorește să fie transmis pe paginile de promoții depinde în mare măsură de afacerea dvs. și de obiectivele pe care trebuie să le atingeți.
- Reduceri / Coduri de cupon
Puteți să oferiți clienților dvs. reduceri la diferite ocazii și sărbători care pot fi globale (de exemplu Crăciun), locale sau chiar personale (zile de naștere, zile onomastice etc.)
Când investiți mult timp și efort în marketing, doriți să știți cum influentează acest lucru comportamentul utilizatorilor pe site și să vedeți că aceștia navighează pe magazinul dvs. online. Cea mai usoară modalitate de a obține acele informații este să vă configurați codul Google Analytics.
Rapoartele Google Analytics implicite acoperă aproape tot ceea ce aveți nevoie, iar dacă doriți rapoarte detaliate și customizate puteți crea tablouri de bord personalizate.
Deci merită tot efortul?
Există un singur răspuns simplu: DA. Magazinul dvs. online este ca un “puiet”, trebuie să aveți grijă de el, să îl “udați” și să îl “hrăniti”. Într-o zi munca va avea ca rezultat un copac înfloritor, care va aduce fructe în mod regulat!
Web Design | Optimizare SEO – Un brand isi merita cu adevarat titlul atunci cand este recunoscut de catre piata. Crearea unei identitati vizuale care sa genereze rapid notorietate companiei presupune gasirea elementelor definitorii ale brandului.
Secretul unui brand de succes il reprezinta buna comunicare cu piata. Materialele trebuie sa atraga atentia si sa convinga prin simbolurile şi paleta cromatica folosite.
Prin creativitate si calitatea designului, brandul dumneavoastra trebuie sa-si releve adevarata personalitate.