Pe 28 iunie 2011, după aproape 7 ani de la lansarea Facebook, pe blogul oficial al Google era anunţată o nouă reţea de socializare, pe numele ei Google+
Ironic sau nu, anunţul Google a fost primit cu peste 25.000 de like-uri pe Facebook şi cu peste 8000 de menţionări pe Twitter.
Cifrele iniţiale erau promiţătoare. 10 milioane de utilizatori în primele două săptămâni, 25 de milioane de utilizatori după încă două săptămâni şi, conform ultimului anunţ oficial, în octombrie 2013 erau 540 de milioane de utilizatori activi pe Google+ (pentru comparaţie, tot în octombrie 2013 Facebook raporta 1,2 miliarde de utilizatori activi)
Cu toate astea, Google+ nu e o reţea de socializare extrem de populară. Nici la nivel global şi cu atât mai puţin în România. Numerele sunt tot mai mari pentru Google, însă în ultimii ani Facebook a fost reţeaua preferată atât de companii cât şi de utilizatorii de internet.
Ca funcţionalităţi şi mod de prezentare Google+ pare mai util pentru companii decât Facebook (numărul de utilizatori, însă, nu e în favoarea Google)
Cum Google deţine cel mai popular motor de căutare din lume, era cumva previzibil că semnalele din Google+ vor fi, la un moment dat, tratate ca indicatori de influenţă pentru orice site, companie sau utilizator de internet.
Legat de asta, Matt Cutts (Webspam Team Leader la Google) afirma că nu există o legătură directă între un +1 (corespondentul butonului de Like în Google+) şi o indexare mai bună a unui site în motorul de căutare.
Tot în cadrul discuţiei respective, comentariul de mai jos are foarte mult sens:
“It is not the +1’s themselves that are causing the high rankings of posts but the fact that most +1’s on a site result in a shared post on Google+, which creates a followed link back to the post. It’s instant organic link building.”
Şi chiar dacă nu există un comunicat oficial pe tema asta, sunt şanse mari ca o pagină de Google+, pe care sunt publicate link-uri către site-ul companiei, să funcţioneze ca un vector de link building (mai ales dacă linkul respectiv primeşte, la rândul lui, reacţii din partea urmăritorilor).
Tehnologia a evoluat mult în ultimii ani. Există deja un segment de utilizatori de internet (în creştere), care folosesc Google Maps cel puţin o dată pe zi, spre exemplu, oameni care au nevoie să găsească repede ce au nevoie, iar Google s-a poziţionat, prin serviciile oferite, ca principalul furnizor de informaţii utile pe internet.
Şi pentru că un simplu rezultat în motorul de căutare nu mai e suficient, o pagină pe Google+ îţi asigură acum un context social (telefon, adresa, testimoniale, preţuri etc.), direct în Google.
WordPress a început în 2003. De atunci a ajuns sa fie cel mai mare instrument auto-găzduit de blogging din lume, folosit pe sute de mii de site-uri şi văzut de zeci de milioane de oameni în fiecare zi.
Prin el însăşi acest instrument de blogging a fost folosit doar ca o modalitate de a-ti pune gandurile acolo, astfel încât oricine cu o conexiune la internet ar putea citi. Dar platforma WordPress nu este doar pentru blogging, cel puţin in ultima perioada. Desi s-a crezut a fi totusi limitat ca si functionalitate în comparaţie cu alte CMS, WordPress a reuşit să strălucească prin plugin-uri şi teme.
Chiar acum WordPress poate fi un forum, mai multe bloguri platforma, platforma de social media, microblog, social bookmarking şi acestea sunt doar câteva dintre posibilităţi.
Astfel WordPress este folosit in lumea corporativa. Yahoo, CNN, New York Times, Ford, Nike sunt doar câteva din numele mari care au implementat platforma Wordpres pentru uşurinţa în utilizare, rapiditatea de dezvoltare, reducerea costurilor şi întreţinerea uşoară a platformei. De asemenea Guvernul Statelor Unite are agentii care folosesc platforma WordPress.
Deci, unde mergem de aici? Recent a fost anunţat WordPress sa fuzioneze cu WordPress MU. Aceasta va apărea, probabil, cu lansarea 3.0. Acest lucru pare să fie doar unul dintre pasi mari spre o platforma web sociala. Următorul pas va fi, probabil, pentru a integra mai multe caracteristici sociale media din BuddyPress.
Puterea unui site de socializare este în reţeaua sa de utilizatori. Deoarece utilizatorii de web au devenit obişnuiţi cu o cultură de participare. Instrumente precum pagini de profil de utilizator şi grupuri vor fi implementate pe platforma WordPress. Un alt lucru interesant se întâmplă în comunitatea WordPress este adoptarea de acordare a licenţelor pentru cluburi.
WordPress cu siguranta are posibilitatea de a deveni o mare platforma sociala.