Topul a fost realizat conform statisticilor trafic.ro so SATI.ro
Topul a fost realizat conform statisticilor trafic.ro so SATI.ro
În primele zile de la dezvoltarea Internetului, utilizatorii săi au fost o minoritate privilegiata şi cantitatea de informaţii disponibile a fost relativ mica. Accesul a fost în principal limitat la angajaţi din diferite universităţi şi laboratoare care l-au folosit pentru a avea acces la informaţii ştiinţifice. În acele zile, problema de a găsi informaţii pe Internet nu a fost aproape la fel de critica cum este acum.
Realizare de site-uri de tip director a fost una dintre metodele folosite pentru prima dată pentru a facilita accesul la resurse de informaţii cu privire la reţea. Link-uri către aceste resurse au fost grupate în funcţie de subiect. Yahoo a fost primul proiect de acest gen deschis în aprilie 1994. Pe măsură ce numărul de site-uri în directorul Yahoo a crescut, dezvoltatorii de la Yahoo au realizat motorul pentru cautare. Desigur, nu a fost un motor de căutare în forma sa reală, deoarece searchingul a fost limitat la aceste resurse/listări care au fost puse în director.
Astfel de motoare au fost folosite extensiv în trecut, dar în zilele noastre au pierdut mare parte din popularitatea lor. Motivul este simplu – chiar si directoarele moderne cu o mulţime de resurse furnizeaza doar informaţii cu privire la o mica parte din Internet. De exemplu, cel mai mare director de pe reţea este în prezent DMOZ (sau Open Directory Project). Acesta conţine informaţii despre aproximativ cinci milioane de resurse. Comparaţi acest lucru cu baza de date Google motor de căutare care conţin mai mult de opt miliarde de documente.
Proiectul WebCrawler a început în 1994 şi a fost primul motor de căutare full-featured. Lycos şi motoarele de căutare AltaVista au apărut în 1995 şi timp de mai mulţi ani, Alta Vista a fost actor major în acest domeniu.
În 1997, Sergey Brin şi Larry Page au creat Google , ca un proiect de cercetare de la Universitatea Stanford. Google este acum cel mai popular motor de cautare din lume.
În prezent, există trei motoare de varf internaţionale de căutare – Google, Yahoo şi MSN Search. Acestea au fiecare propriile lor baze de date şi algoritmi de căutare. Multe alte motoare de căutare utilizează rezultatele provenite de la aceste trei motoare de cautare majore cat si expertiza SEO a acestora. De exemplu, motorul de căutare AOL (search.aol.com) foloseşte baza de date Google în timp ce AltaVista, Lycos şi AllTheWeb toate utiliza baza de date Yahoo.
Cam asa sunt ponoasele:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp – clasament general
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_explorer.asp – trafic defalcat IE
http://www.wta.ro/1853stats_system_browser?when=2011-08 – trafic browsere wta.ro
*Stiai ca:
1. Dupa cei 5 granzi MOZILLA FIREFOX, GOOGLE CHOME, INTERNET EXPLORET, OPERA, SAFARI; in toate statisticile urmeaza SEA MONKEY (un browser care are sub 1% din traficul total mondial, dar totusi cu un numar semnificativ de utilizatori tinand cont de totalul userilor care navigheaza pe internet)
2. DESPRE NETSCAPE : “Netscape’s web browser was once dominant in terms of usage share, but lost most of that share to Internet Explorer during the first browser war. By the end of 2006, the usage share of Netscape browsers had fallen, from over 90% in the mid 1990s, to less than 1%. Netscape developed the Secure Sockets Layer Protocol (SSL) for securing online communication, which is still widely used, as well as JavaScript, the most widely-used language for client-side scripting of web pages.”